Cvičení pánevního dna
  Kde máme pánevní dno?
Pánevní dno je tvořeno několika vrstvami svalové a vazivové tkáně, které jsou připojeny k pánvi. Je to vlastně takový "košík" vytvářející oporu pro orgány, které se nacházejí v pánvi ženy. Jedná se o močový měchýř, dělohu a střeva. Protože jsou tyto svaly hluboko uložené v pánvi, je někdy obtížné vnímat jejich funkci.
  Proč jej máme posilovat?

Zdravé a funkční svaly pánevního dna pomáhají kontrolovat vyprazdňování močového měchýře, zabraňují sestupu dalších vnitřních orgánů (prolapsu konečníku a dělohy). Nemůžeme pominout také důležitou roli při pohlavním styku - správná funkce zvyšuje sexuální prožitek.

Tyto svaly často ochabují vlivem zvýšené zátěže v průběhu těhotenství a po porodu. Potíže však mohou mít i ženy, které nikdy nerodily. Problémy s pánevním dnem zhoršuje zvedání těžkých břemen, nadváha, chronická zácpa a také hormonální změny v období menopauzy.

  Kdy potřebujeme pánevní dno relaxovat?
Relaxace (uvolnění) pánevního dna je vhodné v období posledních týdnů těhotenství jako příprava k přirozenému průběhu porodu. Uvolňovací cviky také využijí ženy s bolestmi kostrče, bederní páteře nebo bolestmi hlavy - to jsou nejčastější indikace.
  Kdy bude cvičení?

Cvičení pánevního dna lze domluvit individuálně podle potřeb klientky. Kontaktujte mě telefonicky nebo e-mailem.

Na cvičení pánevního dna vypisuji obvykle dvakrát do roka workshop pro více účastníků. Pro termín workshopu a další informace sledujte aktuality na těchto webových stránkách nebo mě kontaktuje, abych vám dopředu rezervovala místo a včas vám zaslala informace o workshopu.